torsdag den 10. marts 2011

Sunde pandekager til børn

Det er ganske vist lidt længe siden jeg sidst har fodret bloggen med en opskrift, men nu skal der ske noget :)

Idag hentede jeg børnene tidligt fra dagpleje og børnehave. Vejret her i starten af marts bærer tydeligt præg af regn, kulde og sågar også sne (!).
Da jeg samtidig ville have børnene i bad hertil eftermiddag, lavede vi en aftale: hvis de gik i bad så snart vi kom hjem, så lavede jeg pandekager og varm kakao!

Jeg har aldrig set to børn smide tøjet så hurtigt :)

Nå, men kakao'en blev den fra Naturli' (soyakakao) og pandekagerne blev disse:

Ingredienser
1 lille æble (uden kernehus)
½ banan
1 kop havregryn
½ kop mel
2 æg
1 spsk. honning
½ tsk. vanillepulver (fra Urtekram)
rismælk (ved ikke lige hvor meget jeg kom i, men bedøm det selv).

Jeg smed det hele i vores Vitamix-blender og gav det en snurretur.
Lidt kokosolie på panden og så ellers stege dem, som klassiske Rasmus Klump pandekager :)

Det var et hit hos ungerne - én ville have lidt sirup på og en anden ville have fars hjemmelavet syltetøj.

Velbekommen :)

Ingen kommentarer: