torsdag den 12. november 2009

Spis dig rask - også for influenza A

Lige nu er tidens store samtaleemne Influenza A (H1N1) - eller Svineinfluenza, som den vist hed i starten (og stadig hedder i mange menneskers underbevidsthed).

Jeg mærkede selv en lille smule til den forleden; ondt i muskler og led, lettere hovedpine, en mærkelig fornemmelse i maven etc.

Men så tog jeg fat i "De tre S'er":
  • Søvn
  • Suppe
  • C-vitamin
(ja, der er lige så mange s'er som hos Score Kaj :) )

Men den er god nok... Få en masse søvn og gerne med en t-shirt/trøje og sokker på. Så får du svedt en del ud.
Lav så (eller få én til det) en god portion hønsekødssuppe, for det er nemlig videnskabeligt bevist, at hønsekødssuppe har en gavnlig effekt på forkølelse (og influenza).


Og så til det sidste "S": nemlig C-vitamin!
Her taler jeg ikke bare om at spise en appelsin! For der er ca. 30 milligram c-vitamin i en appelsin (eller et glas appelsinjuice). Nej, ned på apoteket og finde de stærkeste c-vitaminpiller du kan få. Jeg har fundet nogle på 750 mg. (dvs. 25 appelsiner i ét hug eller 2½ l. appelsinjuice!!).
Tag 1-2 hver time indtil din mave begynder at rumstere...!!! Og så stopper du med at tage flere!! Ellers tror jeg godt at du kan gætte dig til resultatet ;)

Jeg vil ikke garantere dig, at du vågner næste morgen og er fuldkommen rask, men du speeder i hvert fald processen op!

Så husk: Søvn, suppe og C-vitamin... De tre S'er til bekæmpelse af Influenza A, H1N1, Svineinfluenza, forkølelse m.m.

Ingen kommentarer: