søndag den 16. november 2008

Tofu... er det ikke kun noget for vegetarer?

Det var sådan cirka den holdning en grandvoksen mand på 93,5 kg. havde da fruen kom med sit bud på aftensmaden.

Jeg havde én gang tidligere forsøgt mig med en kødsovs, lavet af tofu og det var bestemt ikke et hit. 
Men med udgangspunkt i Umahro's "Køkkenrevolution på høje hæle", gik fruen i gang med at marinere tofuen ved 12-tiden. Der stod nemlig, at den skulle marineres for at den fik smag.

Da vi nærmede os spisetid, gik jeg ud i køkkenet for at kaste mig ind i kampen (fruen havde en veninde på besøg).
Jeg tog tofuen ud af køleskabet og rørte lidt rund... det duftede nu meget godt (mest af soya og citron).
Jeg stirrede ned i skålen til de der gummi-klodser... stak lidt i dem med en gaffel - og så stak jeg den i én af klodserne. Ind i munden, det skulle jo prøves.

Dér fik jeg så rent faktisk en ret god oplevelse. Det var slet ikke så gummiagtigt, som "rigtig" mozzarella og det smagte faktisk ret godt (på grund af marinaden).
Og så gik jeg ellers i gang med dagens ret: Tofu med grøntsager

Så til håndværkeren med hår på brystet og kartofler med sovs på tallerkenen: Prøv det lige én enkelt gang (men sørg for at marinere det!) 
Jeg skal nok lade være med at sige det til dine kollegaer ;)

Hvad er din erfaring med tofu? Skriv en kommentar og få tilsendt min gratis kogebog!

Ingen kommentarer: